facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close

PANAS .. Inilah Rahsia punca Lelaki Malaysia kahwin wanita Indonesia






Mengikut satu rekod dari Pejabat Konsulat Jeneral Malaysia di Medan, secara purata seorang rakyat Malaysia mengahwini wanita Indonesia dari Sumatera setiap hari dalam tempoh lima bulan lalu dan 80 peratus daripada mereka mengambil isteri kedua. Betul la sekarang ni.. memang ada satu trend sekarang yang memilih wanita asing sebagai isteri dan kebanyakan nyer mengambil sebagai isteri kedua. Tadi Lanun baca paper pasal topik ni la dan banyak la pakar akademik buat kesimpulan

kenapa pilih wanita sumatera atau indon? antara pendapat dieorang lebih kurang begini : Cantik,seksi dan tak cerewet??

Wanita Indon pandai bagi layanan mesra, lemah lembut, berbanding dari wanita malaysia??.

Berani merealisasikan fantasi impian lelaki??

Dan banyak lagilah pendapat PANAS dari yang lain, ada yang setuju, ada yang bangkang, jom ikut pengalaman PANAS, dan kajian beberapa orang kat bawah ni...

Pengarah Kajian Sosiologi Indonesia, Khairudin Harahap
Sifat penyabar terhadap suami yang pulang lewat serta layanan mesra di meja makan adalah antara kualiti dimiliki wanita Sumatera yang menyebabkan lelaki Malaysia mudah tertawan dengan mereka. Pengarah Kajian Sosiologi Indonesia, Khairudin Harahap berkata, 
kebanyakan lelaki Malaysia tertarik dengan layanan yang lebih baik yang mampu diberikan oleh wanita Sumatera itu berbanding wanita Malaysia. “Contohnya, kawan saya sendiri berkahwin dengan wanita Sumatera, isterinya tidak kisah suaminya pulang lewat malah akan diberi layanan yang sangat baik tanpa perasaan marah dan ragu-ragu walaupun ditinggalkan sehingga lewat malam. 
“Selain itu, wanita Indonesia tidak akan meninggalkan suami yang makan di meja makan seorang diri, perkara itu akan berterusan walaupun mereka telah lama berkahwin. Ini merupakan adat budaya wanita Indonesia dari dahulu lagi,” katanya Ditanya, apakah kelebihan wanita dari Sumatera sedangkan ada antara mereka tidak berpelajaran tinggi, menurut Khairuddin, mereka terkenal dengan rupa paras yang cantik. “Saya dapati kerana kecantikan mereka itu, lelaki negara ini tidak putus-putus pergi ke Medan, Indonesia terutama hari Jumaat dan pulang pada hari minggu. 
“Berdasarkan maklumat, kebanyakan mereka yang pergi ke sana untuk bermain golf tetapi kemudiannya secara tidak langsung tertawan dengan kecantikan wanita di sana,” ujar beliau Pengarah Pusat Kokurikulum, Universiti Putra Malaysia (UPM), Prof. Madya Dr. Mohammad Shatar Sabran Layanan mesra, lemah lembut, mengikut kata dan berani merealisasikan fantasi impian lelaki dikatakan menjadi punca yang menyebabkan ramai lelaki tempatan ‘cair’ terhadap wanita Indonesia. 
Sedangkan wanita di negara ini semakin sofistikated serta terlalu sibuk memikirkan kerjaya dan masa depan sehingga terlupa memberikan tumpuan yang sepatutnya kepada suami. Shatar berkata, perkara itu menyebabkan kaum lelaki di negara ini memilih wanita seberang kerana persepsi mereka yang masih bersifat tradisional dan konservatif dalam rumah tangga termasuk inginkan perhatian dan layanan.

“Kehendak yang tidak berpadanan ini telah menyebabkan lelaki Malaysia beralih kepada wanita seberang kerana lelaki kita masih mengharapkan dilayan dan dijaga seperti 25 tahun yang lampau. Sedangkan visi wanita kita lebih kepada kerjaya dan masa depan. “Jadi untuk memenuhi kehendak itu maka mereka beralih kepada wanita seberang kerana mereka masih mempunyai pemikiran seperti wanita kita 25 tahun yang lalu yang menatang suami bagai minyak yang penuh,” katanya Justeru, Shatar yang juga pensyarah Sains Kemasyarakatan menasihatkan wanita Malaysia agar tidak terlalu mengejar kerjaya sehingga meminggirkan kepentingan suami.






Berikut Antara Komen-komen dari netizen Tentang Wanita Indonesia
 AWIN PJ Cari Forum abg angkat aku kahwin indon sbbnya:
1)frust ngan malaysian women
2)less demanding 3
)bule expand business dia 

CBX Cari Forum
aku tak penah kawan dgn pmpuan indon tapi ikut experience org2 lain.... 1.gurl indon ni tak jual mahal sgt mcm gurl msia...mereka lebih senang didekati...walaupun yg lawa. 2.mereka lebih berterus terang, lebih friendly..dan lebih memahami lelaki.. 3.maybe disebabkan diorg tak educated tinggi mcm pmpuan msia, diorg tak memilih sgt seperti nak hensem, berkerjaya tinggi, kaya. 4.keempat tentunya belanja kahwin lebih murah. 

DRTINA86 Cari Forum
indon ni jgnla pcaya sgt....ada kwn aku yg pnah blaja kt indon pon ckp mmg lawa2 indon ni...tp lawa diorg xde seri mcm pompuan melayu...sbb diorg ni mostly mmg xde dara la dr skola menengah....nk kata diorg frenly..myb...@ menggedik...bab duit xyah ckpla........mmg kaki pow diorg...x mintak direct pon mcm biasa mintak cara halus...sket2 duit korg lesap....sama je prangai mcm maid2 indon ni...pastu...ramai je laki yg dtg indon kawin dgn indon jdkan 2nd wife diorg...tp wife indon diorg ni xnk berhijrah ke msia....dgn syarat...duit wajib kasi....diorg kalo mintak duit....bukan stakat diorg je korang kna tanggung...keluarga,sepupu sepapat pon kna tanggung...dahsyat...ada pngalaman aku...sorg kerabat raja kawin dgn indon...b4 kawin lpas tgk je rumah kerabat ni....tros gesa2 kawin...pastu kerabat ni peningla apsal tibe2 paksa melulu...maken kurus kerabat ni aku tgk..muka pon cekung...pastu...ade plak sepupu minah indon yg dia nk kawin tu sedap badak je mintak duit biaya tiket dia ulang alik kl-indon..mmg xtau malu diorg ni....muka mmg lawa tapi hati pnuh muslihat 

FAZAMANIA Cari Forum
kawan aku kapel ngan awek indon .. lawa lak tuh...aku tanye kenapa ko carik awek indon ?.. katenye awek indon nih penyanyang lebih , kuat bagi galakan kat die utk rajin bekerja , banyak bagi nasihat ..
SHAMTRG blog syahrilkadir
Yaa benarrrr sekali pak,wanita di Sumetara seperti yang diketahui sifatnya begitu menghormati serta memanjai suami mereka. p/s ambe yang hampir tergoda dengan keaslian sifat mereka itu.
AWANGSULUNGMERAHMENYALA blog syahrilkadir
budak opis aku kawen dengan minah indon satu bini muda satu bini tua,dua-dua indon.bini tua lama dah dia cerai org malaysia ada kerja bagus lak tuh kerjanya. jawap dia,bini indon aku pakaikan aku stokin tiap kali aku nak p kerja,balik kerja bukakan stokin. dan yang paling aku melopong apabila dia bagitau bini indon dia gosok seluar dalam dia.
ape komen Kome semua ???


1 Response to "PANAS .. Inilah Rahsia punca Lelaki Malaysia kahwin wanita Indonesia "

  1. Dahtu suruhla bini kome berhenti kerja nak layanan tip top..

    ReplyDelete